Saturday, February 12, 2011

Satu Pengalaman Baru Membeli Emas KFH



Salam emas untuk semua. Hari ini saya nak berkongsi pengalaman saya untuk pertama kalinya menjejak kaki di sebuah bank iaitu Kuwait Finance House Branch Shah Alam untuk membuka akaun emas-I di sana. Branch di Shah Alam  ini terletak di seksyen 7 dan berdekatan dengan Jakel dan bersebelahan Oldtown Kopitiam. Benchmark yang paling dekat ialah pintu belakang UiTM Shah Alam.

Apabila sampai di sana, saya di layan dengan baik oleh seorang pegawai mereka. Berikut adalah diantara perbualan saya dengan pegawai mereka ( PKFH):

Saya: Assalamualaikum cik, saya berminat untuk buka akaun emas kat sini, cemana cara dia ek..(terkeluar trend cakap johor)

PKFH: Baik, em..KFH nie menyediakan akaun emas yang mengikut syarak, dimana pemegang boleh mengeluarkan nilai emas dalam bentuk jongkong. Bank Negara menjangkakan harga emas dalam 3-4 tahun akan dating mungkin akan menjadi double valued dari harga skang.

Saya: ooo..mcm tue ke cik ..


PKFH: bank kami mengeluarkan emas 995 dan diperbuat di turki. (sambil menunjukkan sample 1gm,5gm dan 10gm). Spread harga kami juga antara terendah dikalangan bank yang sediakan akaun emas dalam 5%.

Saya: jadi macammana saya nak beli ini…

PKFH: ok ck..untuk permulaan inii cik kena beli 10gm..kalau hari ini harga 1 gram 137.02..so value cik kena beli hari ini…(korang kiralah sendiri)..lepas tue untuk seterusnya kena beli dalam gandaan 5gm..

Saya: oklah kalau camtue..deallah saya nak beli dalam …..gram..

PKFH: baik, kalau camtue cik isi boring ini yer..dengan IC untuk saya fotostat..dengan duit nilai sebanyak inilah…

Saya: ok cik..terima kasih..

p/s:        1. Beli la emas
                2. Layanan yang baik dari pegawai KFH
                3. Suasana bank yang cukup selesa…
                

2 comments:

  1. Salam,

    Nak tanye.. KFH ni kalau kita ak withdraw boleh kuar semua simpanan kita ke? ke kena tinggal balance dlm tu?

    Thanks

    ReplyDelete
  2. salam fariz..kalau ikut pegawai tue kata , kita kena tggalkan 2gm dalam akaun..saya ingat nnati kalau dah ada profit saya cuma nak kuarkan value profit jek..kalau tak silap kita leh withdraw nilai duit gak

    ReplyDelete